<p><span style="color:black"><em>Naturfag for lærere 5–10. trinn</em> er delt inn i to deler. Del 1 (kapittel 1–6) handler om naturfagstoff som er knyttet til kompetansemål for 5–10. trinn i læreplanen i naturfag (LK20). Kapitlene dreier seg om temaer som kjemiske egenskaper og reaksjoner, energi og teknologi, celler og kropp, miljø og menneske, og jorda og universet. </span></p> <p><span style="color:black">Del 2 (kapittel 7–13) handler om ulike måter å arbeide med naturfag på, med et forskningsbasert perspektiv. Kapitlene dreier seg om vurdering, dybdelæring og tverrfaglighet, kritisk tenking og kildekritikk, praktisk-, og utforskende arbeid, naturfag utenfor klasserommet, modellbruk og kommunikasjon i naturfag, og seksuell og reproduktiv helse. </span></p>
<p>Boka retter seg mot studenter på lektorutdanning, PPU/FPPU, naturfaglærere i videregående skole og lærerutdannere. Boka er blitt vurdert av fagfeller.</p> <p><em>Naturfag for lærere Vg1</em> er delt inn i to deler. Del 1 (kapittel 1–6) omhandler naturfagstoff som er knyttet til kompetansemål for vg1 i læreplanen i naturfag (LK20). Kapitlene dreier seg om naturvitenskap, stoffers egenskaper, bølgefenomener og teknologi, ernæring og helse, arv, evolusjon og bioteknologi, klimaendringer og biologisk mangfold.</p> <p>Del 2 (kapittel 7–12) handler om ulike måter å arbeide med naturfag på, med et forskningsbasert perspektiv. Denne delen omhandler vurdering, dybdelæring og tverrfaglighet, kritisk tenking og kildekritikk, praktisk- og utforskende arbeid, naturfag utenfor klasserommet og modellbruk i naturfag.</p>