<p>Denne boka er en oppdatert versjon av standardverket som gjennom to ti-år har vært flittig brukt for å introdusere det spesialpedagogiske fagfeltet for studenter og lærere. Mens spesialundervisningens organisering, omfang og resultater stadig debatteres, har behovet for spesialpedagogisk erfarings- og forskningskunnskap bare økt. Det er glidende overganger mellom spesialundervisning, tilpasset opplæring og ordinær undervisning og i dagens skole trengs kunnskap og kompetanse på alle de tre fagområdene.</p><p>Boka gi en innføring i fagområdets utvikling og status, men også en oppdatert innføring i de vanligste former for lærevansker og funksjonshemninger.</p><p>Spesialpedagogikk har fremdeles en foregangsfunksjon i skolen gjennom å ta inkludering, differensiering og individualisering på alvor. Samtidig trenger elever med spesialpedagogiske behov det samme som alle andre elever; et trygt læringsmiljø og god undervisning.</p><iframe style="width:560px; height:419px;" src="//e.issuu.com/embed.html#1324688/52640153" frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>
null
null