<p class=" text-left"><a href="http://www.gyldendal.no/Faglitteratur/Vurderingseksemplarer" target="_self" class="button">Bestill vurderingseksemplarer</a></p><p>I dag er prinsippet videreført i visjonen om en inkluderende skole.I denne boka ser forfatterne nærmere på hva som menes med inkludering, og hvordan idealet kan omsettes i pedagogisk praksis og dermed sette sitt preg på lærerarbeidet og skolehverdagen til barn og unge. Spørsmålene som reises er: Hvordan skape best mulig betingelser for deltakelse for alle elevene i klassen? Hvilken betydning har fellesskapet for elevenes danningsprosess? Hvordan kan ulike arbeidsformer som læringsstrategier, estetiske uttrykksformer og nærmiljøorientert undervisning bidra til deltakelse for alle elever? Hva innebærer et inkluderende skole–hjem-samarbeid? Hvordan kan arbeid med didaktikkgrupper i utdanningen øke studentenes forståelse av inkluderende opplæring?</p><p class=" text-left">Boken springer ut av en forskergruppe i pedagogikk ved Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk ved Universitetet i Stavanger. Kapitlene er skrevet for studenter i lærerutdanningene, lærere, skoleledere og skoleeiere og utdanningsforskere.</p><iframe style="border:none;width:100%;height:500px;" src="//e.issuu.com/embed.html#1324688/70177029" allowfullscreen=""></iframe>