<p>- BELMA-vinner 2019, bronse i kategori 4</p> <p><strong>Relevant</strong><strong> </strong><br> Tekstboka legger til rette for en praksisnær opplæring med det muntlige språket som basis. Den tar utgangspunkt i situasjoner som deltakerne møter i hverdagen, på skole, i arbeid og på fritid. </p> <p><strong>Tematisk tilpasning</strong> <br> <em>Min norsk</em>?er bygd opp tematisk. Du kan velge temaer i den rekkefølgen som passer for deg og dine deltakere. For deg som lærer gir det fleksibilitet i organiseringen av skoleåret. </p> <p><strong>Muntlig aktivitet</strong><strong> </strong><br> <em>Min norsk</em>?legger vekt på det muntlige språket som basis for norskopplæringen. Denne boka har derfor et rikt bildemateriale som egner seg for samtale og muntlig trening i klassen. </p> <p><strong>Differensiering</strong><strong> </strong><br> Lesetekstene skal bidra til å styrke og videreutvikle deltakernes leseferdigheter. Hvert oppslag gir mulighet for differensiering. </p> <p><strong>Ulike tekstsjangre</strong><strong> </strong><br> I?<em>Min norsk</em>?møter deltakerne en rekke ulike tekstsjangre. Disse gir deltakerne øvelse i å lese og forstå ulike autentiske tekster. Slike tekster er nøkkelen til en mer aktiv deltakelse i hverdagsliv og arbeidsliv.</p>