<p>Man kan jo ikke bare dø når ting fremdeles er så uavklart, tenker Katharina, som nylig har oppdaget «noe» i brystet. Ingen vet om det, og det er bra, for denne helgen skal alt være som vanlig – for siste gang. </p><p>Og så utfolder kaoset en ordinær fredag ??seg. Men mens Katharina tar seg av en avskåret tommel, slukker brann i tørketrommelen og forbereder seg på et følelsesmessig utfordrende besøk, smuldrer meningen med det hele opp for henne, og de store spørsmålene melder seg. </p><p>Har livet blitt som hun ønsket? Hvordan har hun håndtert morsrollen, kjærligheten, lidenskapen for musikk? Idet dagen nesten er over, bestemmer Katharina seg for å dele hemmeligheten på en måte som kommer overrumplende på de fleste – inkludert henne selv.</p><p>«En overbevisende og underholdende roman som bør få mange lesere.» <i>Hamburger Abendblatt</i></p><p>«En roman med høyt tempo og en forrykende finale.» <i>Brigitte</i></p><p>«Mareike Krügels svært lesverdige roman er både raffinert og vittig.» <i>Nürnberger Nachrichten</i></p><p>«Et tragikomisk mesterverk.» <i>Friend</i></p><p>«Jeg vil ikke dø, og jeg vil heller ikke gå inn denne døra. Skoledører er inngangen til helvete. Men det hjelper ikke, datteren min trenger meg.»</p>
<p>270 år etter Johann Wolfgang von Goethes fødsel er hans hovedverk stadig gjenstand for nye oppsetninger og fortolkninger. <i>Faust</i> er den todelte tragedien om doktor Heinrich Faust, mannen som har studert ved samtlige fakulteter og fremdeles føler seg like lite klok på verden.</p><p>I tragediens første del møter vi en ulykkelig, aldrende Faust som ønsker å ta sitt eget liv. Lyden av kirkeklokker og englekor under påskehøytiden forhindrer ham i siste sekund fra å tømme giftbegeret. Under en spasertur første påskedag ser Faust en svart puddel som løper i åkeren. Han roper den til seg og tar den med seg hjem. Puddelen viser seg å være djevelens sendebud Mefistofeles, som skal utsette Faust for en rekke av livets fristelser. De inngår en pakt: Hvis Faust mot sin egen formodning lar seg friste og opplever et øyeblikk som så vakkert at han vil holde det fast, har han tapt sin sjel til djevelen. Djevelens sterkeste kort er den unge skjønnheten Margarete.</p><p>I forbindelse med Nationaltheatrets <i>Vi må snakke om Faust</i> har Elisabeth Beanca Halvorsen gjendiktet <i>Faust I</i>.</p>
Nele Neuhaus' gjennombruddskrim og første lydbok på norsk. En grå og regntung novemberdag finner noen bygningsarbeidere skjelettet av en ung jente på en gammel, forlatt flyplass. Ikke langt unna blir en kvinne dyttet ned fra en gangbro ved motorveien. Politietterforskerne Pia Kirchhoff og Oliver von Bodenstein oppdager snart at sporene fra begge disse hendelsene peker i samme retning, og etterforskningen leder til fortiden. Mer enn ti år tidligere forsvant to tenåringsjenter, Laura og Stefanie, fra en pittoresk liten småby.Til tross for mangel på sikre bevis er det Stefanies kjæreste, Tobias, som blir funnet skyldig og dømt til fengsel. Nå har han sonet ferdig og er tilbake i sitt barndomshjem. Der møtes han av innbyggernes fiendtlighet og mistenksomme blikk. Og kvinnen som ble dyttet ned fra gangbroen, er Tobias' mor. Pia Kirchhoff og Oliver von Bodenstein forsøker å bringe klarhet i hva som har skjedd, men møtes av en mur av taushet. Ingen vil snakke med dem. Da nok en jente forsvinner, oppstår det en heksejakt i den lille byen. Nele Neuhaus er en av Tysklands mest populære krimforfattere. «Snøhvit må dø» har solgt 5 millioner bøker i 20 land.Boken gikk rett inn på Der Spiegels bestselgerliste da den utkom.