<p>Helt siden de første avisene og magasinene kom på markedet har reklametekstforfatteren vært sentral i å skape merverdi for produkter og merkevarer. I takt med samfunnsendringene har tekstforfatterens rolle, uttrykksform og publiseringskanaler fornyet seg, men sentralt står fortsatt tegnet, ordet og språket.</p> <p><em>Markedsspråket </em>er en bok for tekstforfattere og studenter innen kreativ markedskommunikasjon. Den er også anbefalt for konsulenter, rådgivere og markedssjefer som ønsker å lære mer om kommunikasjonsaspektene ved markedsføringsfaget. Boken har et sosialkonstruksjonistisk perspektiv, og tar for seg temaer som kommunikasjon, merkevarebygging og posisjonering, kreativitet, idéutvikling, reklametesting, kritikk og motgang. Den inneholder i tillegg tips for en rekke praktiske områder innen markedskommunikasjon, som forbrukerinnsikt, kundeløfter, reklamefilm og reklameproduksjon for nye medier og kanaler, og en rekke eksempler og caser fra reklamepraksis.</p> <p><em>Markedsspråket </em>er skrevet av Kim Bjørnqvist, Magne Johannessen og Elling Aarflot. Forfatterne har erfaring fra norsk og internasjonal reklamebransje, og alle har tilknytning til Høyskolen Kristiania.</p> <p><a href="https://krumsvik.podbean.com/e/magne-johannessen-og-kim-bjørnquist-om-markedsspraket/" target="_self">Podcast </a></p> <p><a href="http://journalen.oslomet.no/2018/11/vil-gjore-markedsspraket-tilgjengelig-for-alle" target="_self">Innlegg i Journalen ved OsloMet 27. nov. 2018</a></p> <p> <iframe frameborder="0" src="//e.issuu.com/embed.html#1324688/64744715" style="width:560px; height:353px;"></iframe></p>