<p>Boka presenterer en didaktisk relasjonsmodell som gjør det mulig å utvikle et bevisst og reflektert forhold til utdanning, undervisning og læring. Elevenes læreforutsetninger, rammefaktorer, mål, innhold, læreprosess og vurdering er hovedbegreper i modellen. Gjennom systematisk didaktisk analyse og refleksjon over utdanningsarbeid kan lærerstudenter og lærere oppnå pedagogisk utviklingskompetanse og profesjonalitet.</p> <p>Den nye utgaven av undervisningsplanlegging for yrkesfaglærere fokuserer på utfordringer i fagfornyelsen og Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2020. Boka henvender seg til studenter i yrkesfaglærerutdanningen og andre som arbeider med yrkesrelatert utdanning i skole og arbeidsliv.</p> <div style="height:0; padding-top:max(60%,326px); position:relative; width:100%"><iframe src="https://e.issuu.com/embed.html?d=issuu_9a5f04f95c2f75&hideIssuuLogo=true&u=gyldendalnorskforlag" style="position:absolute;border:none;width:100%;height:100%;left:0;right:0;top:0;bottom:0;"></iframe></div>
null
<p><b>Leveringstid 2-3 uker (Print-on-Demand).</b></p><p><i>Praksisveiledning i lærerutdanningen</i> tar opp disse spørsmålene, og viser at svarene er av avgjørende betydning for kvaliteten på lærerutdanningen. For at denne kvaliteten skal bli best mulig, tillegges praksisveilederens rolle stor betydning. En didaktisk veiledningsstrategi, basert på didaktisk relasjonstenkning, går igjen som en rød tråd i boka.</p>
null
<p> Boka tar opp et utvidet kunnskapsbegrep der teori og praksis framstår som en helhet. Den viser hvordan læreplaner, innhold og læreprosesser i yrkes- og profesjonsutdanning kan struktureres ut fra sentrale yrkesoppgaver. Forfatterne drøfter den betydning yrkesbasert forskning har for utviklingen av yrkeskunnskap og relevant utdanningsinnhold <br>Boka henvender seg til studenter i yrkeslærerutdanning, lærere og andre som arbeider med yrkes- og profesjonsutdanning. </p><p><a href="http://web2.gyldendal.no/media/ga/Hiim.pdf" target="_self">Innholdsfortegnelse og innledning</a></p>