<p>I boken rettes oppmerksomheten mot PEL-faget i et flerkulturelt samfunn. Gjennom sytten kapitler søker erfarne forskere og lærerutdannere fra en rekke universiteter og høgskoler i Norge å belyse det flerkulturelle klasserommet fra ulike innfallsvinkler. Noen av kapitlene søker å fange inn barnets mangfoldige verden og mangfold i undervisning og skolehverdag. I andre kapitler rettes oppmerksomheten mot mangfold sett i lys av politikk og verdigrunnlag.</p><p>Viktige spørsmål som belyses i boken er:</p> <ul> <li>Hva innebærer lærerkompetanse i et flerkulturelt og flerreligiøst samfunn?</li> <li>Hvilke kunnskaper, holdninger og praksiser er sentrale i møte med en kulturelt - og religiøst mangfoldig elevgruppe?</li> <li>Hvordan legge til rette for en undervisning som tar hensyn til elevenes mangfoldige erfaringer og forutsetninger?</li> <li>Hvordan aktualiseres verdier og verdigrunnlaget i en mangfoldig skole?</li> </ul> <p>Boken henvender seg til studenter i lærerutdanning, lærerutdannere, forskere og andre som er opptatt av mangfold og skole.</p> <iframe style="width:560px; height:411px;" src="//e.issuu.com/embed.html#1324688/60576990" frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>