<p>Hvordan kan vi sørge for at barn med nedsatt hørsel er del av et inkluderende fellesskap, i familien, i barnehagen og i skolen?</p> <p>Dette er stadig aktuelle spørsmål i norsk barnehage og skole. I de siste årene har både politikere, lærere, foreldre og forskere erkjent at målet om inkluderende opplæring langt fra er oppfylt. Med utgangspunkt i nyere forskning gir denne boka både et teoretisk grunnlag for og praktiske eksempler på hvordan alle involverte i barnehage og skole kan arbeide sammen for likeverd og deltakelse for alle. Eksemplene er hentet fra undersøkelser som viser hvordan familier, barnehage og skole skaper vilkår for deltakelse i fellesskap for barn med nedsatt hørsel. Dette er kunnskap som kan brukes i alle læringsmiljøer der barn deltar.</p> <p>Boka henvender seg til studenter og lærere på bachelor- og masternivå i barnehage- og lærerutdanningen, og til alle andre som interesserer seg for inkluderende opplæring og for barn med nedsatt hørsel.</p> <p><iframe src="//e.issuu.com/embed.html#1324688/70036691" style="border:none;width:100%;height:500px;"></iframe></p>