<p>Gjennom kapitlene inviterer forfatterne leseren inn i diskusjoner som utforsker veiledning som samhandling mellom mennesker, fag og samfunnsoppdrag. Boken kan leses som en oppfordring til å være oppmerksom på ulike spenninger som oppstår i profesjonsveiledning.</p> <p><em>Tillit, tenkning og trøbbel i profesjonsveiledning</em> henvender seg til studenter, nyutdannede og erfarne yrkesutøvere som søker å utvide sitt veiledningsfaglige kunnskapsgrunnlag. Samlet bidrar denne vitenskapelige antologien til å utvide det veiledningsfaglige kunnskapsfeltet gjennom å problematisere og nyansere sammensatte og utfordrende vurderinger under profesjonsrett veiledning.</p> <p><iframe src="//e.issuu.com/embed.html?d=issuu_f77123afa1581e&hideIssuuLogo=true&u=gyldendalnorskforlag" style="border:none;width:100%;height:500px;"></iframe></p>
<p><i>Veiledning og oppdagelse</i><b><i> </i></b>inviterer til dialog om hva meningsfull veiledning kan være i ulike kontekster. Hvilke mulighetsrom kan skapes om vi møter fenomener og hendelser med åpenhet og undring?</p><p>Boken gir innspill i diskusjonen om veiledningens gyldighet i et samfunn preget av kontinuerlig endring. Veiledning kan gi en mer helhetlig forståelse av fenomener og hendelser. Det kan gjøre aktører i stand til aktivt å forholde seg til det uforutsette, foreta kloke vurderinger og utøve god dømmekraft i utdanning og profesjon. Både overfor <i>hva</i> som har skjedd og det som <i>kan</i> skje.</p> <iframe style="width:560px; height:441px;" src="//e.issuu.com/embed.html#1324688/46464374" frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>