<p>Denne boka bygger på empiri og erfaring og viser at pedagogisk veiledning er en av våre viktigste læringsformer. Artiklene dekker tre hovedområder:</p> <ul> <li>Del I Pedagogisk veiledning i teori og praksis – noen grunnlagsperspektiver gir nye bidrag til forståelse av veiledningens generelle teoretiske grunnlag, prinsipper og forutsetninger.</li> <li>Del II Veiledning og lærerutdanning retter søkelyset mot hvordan veiledning kan bidra til å utvikle kunnskaper, holdninger og ferdigheter hos kommende profesjonsutøvere.</li> <li>Del III Veiledning og lærerarbeid gir viktige innspill til hvordan veiledning kan bidra til god kvalitet på læring og danning og de veivalg som treffes i skoler og barnehager og på andre læringsarenaer.</li> </ul> <p>Boka gir en bred teoretisk og praktisk forståelse av fagfeltet og henvender seg til alle som arbeider i lærerutdanning, studenter og lærere i skoler og barnehager. Alle som deltar i veiledningsvirksomhet i yrkesfeltet, vil ha nytte av boka.</p><p> </p><p>Innholdsfortegnelse:</p> <iframe width="560" height="560" src="//e.issuu.com/embed.html#1324688/2012597" frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe> <div class=""> <div class="content-view-embed"> <div class="class-file"> <div class="content-body attribute-pdf"> <a href="/content/download/103277/2053765/file/Innholdsfortegnelse.pdf">Innholdsfortegnelse</a><span>(pdf, 291,72 kB) </span> </div> </div> </div></div>