null
<p> Vurderingskompetanse er grunnleggende for utvikling av gode vurderingskulturer.<br> Temaer som er tatt opp i boka er blant annet:<br> · Teori om vurdering og vurderingsprinsipper<br> · hensikten bak ulike former for vurdering <br> · valg mellom vurderingsformer <br> · fagdidaktiske og pedagogiske utfordringer for lærere og skoleledere<br> · ideologiske og politiske debatter<br>Forfatterne reflekterer rundt nye trender, både her hjemme og i utlandet, som kan sees som et resultat av den økende bruken av ekstern vurdering gjennom nasjonale og internasjonale tester, men også som følge av større fokus på læringsfremmende vurdering. </p><p><a href="http://web2.gyldendal.no/media/Ga/innhold/Vurdering.pdf" target="_self">Forord og innhold</a></p>
<p>Hvis læreren blir god til å kommunisere vil elevene få undervisning av høy kvalitet. Ulike former for feedback utgjør en stor del av kommunikasjonen.</p> <p>Forfatterne av <em>Feedback i skolen</em> viser en modell som legger til rette for læringsfremmende og anerkjennende feedback. De gjør rede for innhold, tidspunkt og rollefordeling i feedback.</p> <p>Boken gir eksempler på feedbackformer som gir eleven faglig læring på kort, mellomlang og lang sikt. Med eksemplene søker forfatterne å motivere den som skal forberede eller forbedre egen eller andres bruk av faglig feedback.</p> <p> <iframe frameborder="0" src="//e.issuu.com/embed.html#1324688/52144665" style="width:560px; height:428px;"></iframe></p>
null