<p>Vi har med et fundamentalt didaktisk og klasseledelsesmessig begrep å gjøre, og viten om den nyere forskningen kan hjelpe oss med å presisere og integrere tilbakemelding i læreprosessene og i undervisningen. Bokens forfattere undersøker hvordan tilbakemelding kan få tilstrekkelig høy kvalitet, så den blir lærings- og utviklingsfremmende for elevene. De presenterer viten om tilbakemelding i forskjellige undervisningssituasjoner og konstellasjoner av aktører, herunder tilbakemelding fra lærer til elev, fra elev til lærer, mellom elever og elevens tilbakemelding til seg selv.</p><p><i>Denne tittelen selges kun enkeltvis.</i></p>
Nå kan du kjøpe alle titlene i serien, i to pakker, til svært fordelaktig pris. Dette vet vi om ... Skolen er en serie som tar opp aktuelle problemstillinger som skoler støter på i arbeidet med å utvikle gode læringsmiljøer for elevene. Heftene er forskningsbaserte og viser til tiltak som har dokumentert effekt skrevet av de fremste skandinaviske forskere innenfor hvert område et viktig verktøy for alle lærere og skoleledere Serien selges i to samlepakker. Pakke 1 inneholder de 10 første heftene. Under kan du lese mer om hvert enkelt hefte. Anerkjennelse, ros og regler i klasserommet 2012 Klasseledelse 2012 Motivasjon og mestring 2012 Pedagogisk analyse 2012 Skoleledelse 2012 Utviklingsarbeid og endringsprosesser 2012 Vurderingspraksis 2012 Å skape gode relasjoner i skolen 2012 Inkludering 2014 Bruk av kartleggingsresultater i skolen 2016 Seriens redaktører er Thomas Nordahl (Senter for praksisrettet utdanningsforskning, Høgskolen i Hedmark) og Ole Hansen (Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet).
Nå kan du kjøpe alle titlene i serien, i to pakker, til svært fordelaktig pris.Dette vet vi om ... Skolen er en serie som tar opp aktuelle problemstillinger som skoler støter på i arbeidet med å utvikle gode læringsmiljøer for elevene.Heftene er forskningsbaserte og viser til tiltak som har dokumentert effekt skrevet av de fremste skandinaviske forskere innenfor hvert område et viktig verktøy for alle lærere og skoleledereSerien selges i to samlepakker.Pakke 2 inneholder de seinere utgivelsene i serien. Under kan du lese mer om det enkelte heftet. Motivasjon, tro på seg selv og ros 2016Forskningsinformert læringsledelse 2016Spørsmål og interaksjon i klasserommet 2017Diagnoser og læring 2017Profesjonelle læringsfellesskap 2018Tilbakemelding 2018Barn, unge og etnisitet i skolen 2018Anvendelse av forskningskunnskap 2018Ulikhet, fattigdom og sosiale problemer 2019Seriens redaktører er Thomas Nordahl (Senter for praksisrettet utdanningsforskning, Høgskolen i Hedmark) og Ole Hansen (Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet).